niedziela, 27 maja 2007

Zadanie do zakodzenia i festyn 2007

Już drugi dzień istnienia bloga, czy działo się coś ciekawego? A owszem, nawet dużo.

Dzis bylo spotkanie programistow teamu, koordynator Wachu rozdzielil zadania. Oto co musze zrobic:

System menu:
- ogólne założenia są takie: mamy klasę jakąą abstrakcyjną stan, z tej klasy dziedziczymy inne stany ( stany gry/programu ) i tak mamy stan: intro, menu, gra, autorzy
- zadaniem programisty jest stworzenie systemu który umożliwia przełączanie się między tymi stanami
- renderuje jakis ekran tytułowy po którym przechodzi się do menu
- obsługę menu: nowa gra, wyjęcie, autorzy
- i stan gry: sucha klasa, w której będzie się pisało grę wlasciwą
- oczekuje dużej samodzielności przy tworzeniu tego i inwencji własnej
ogólnie mam na myśli coś na kształt tego:

przelacznik_stanow.przelacz_na(menu) if any key w intro
{
      stan = new Menu();
}
...
przelacznik_stanow.przelacz_na(gra) if new game w menu
{
      stan = new Game();
}
...

w klasie przełącznik:
obsluz_stan()
{
     stan->obsluz();
}

Dodam, że gra to Arkadoid. Jeszcze nie wiem jak się za to zabrać ale postaram się wszystko wykonać na czas.
Zaraz odpalam więc kompilator i siadam do kodzenia.


Kolejną ciekawą sprawą o jakiej chciałbym napisać jest to, co właśnie odbywa się pod moim oknem - Święto kuźwa jego mać ludowe. Jest to wiejski event na którym od 9 rano pod samym oknem puszczają muzykę na full, potem są występy Koła Gospodyń Wiejskich a na końcu impreza Disco Polo. Plan przeciętnego festynowicza wygląda mniej więcej tak:

1. Przyjść o 14 i zacząć pić
2. Pić do 19
3. Iść pobawić się przy disco polo
4. W półprzytomnym stanie zaliczyć dziewczynę której się nawet nie zna (która oczywiście też jest nachlana w trzy dupy)
5. Spowrotem pić
6. Na zmianę tańczyć, śpiewać, pić
7. O 5 rano (lub wcześniej, zależy od twardości głowy) położyć się z uśmiechem na przepitej twarzy spać na trawniku/placu/piwnicy/pod sceną - każdy według upodobań.

Teraz większość jest między 3 a 6 punktem. Ja siedzę i piszę, racząc się tymi upajającymi dźwiękami i przejmującymi tekstami grupy SKALAR. Zazdrościcie? Wiem.


Po głębszym zastanowieniu postanowiłem, że jednak będe stawiał ogonki - wygląda profesjonalniej i łatwiej się czyta.

9 komentarzy:

Kurak pisze...

Co za rpoejtk kodzisz? A co do zaprezentowanego zadania do zakodzenia, to jest prosty problem z kilkoma fajnymi mozliwościami rozwiązań :)

GamerCpp pisze...

To juz wiem do kogo bede sie zwracal o pomoc xD Dzieki, Kurak, dzieki Twojemu blogowi nauczylem sie jak robic pranie... A projekt to Arkadoid :D Piszemy w celu zgrania sie i odrzucenia kogos jesli nie podola (czytaj mnie xD)

Kurak pisze...

O co chodzi z tym projektem? Ja się pytałem o rpoejtk, a nie projekt ;)
I co to jest Arkadoid? ;p

GamerCpp pisze...

A wiec, Arkanoid to taka gra w ktorej ruszamy na boki deseczka na dole ekranu i musimy odbijac nia pileczke, ktora po odbiciu leci do gory i rozbija cegielki :D Na pewno znasz :D Ja dostalem do zrobienia menu do tej gry ;p A o samym projekcie enginu mozna poczytac na stronie Dark Energy Team (w linkach jest odnosnik)

Kurak pisze...

Co to jest Arkanoid to wiem, ale ja sie pytam o Arkadoid, o którym pisałeś - bo to nie wiem co to jest ;p

Kurak pisze...

raz, że link jest spieprzony (po co wzruciłeś "http://"?) to na samej stronce można się ciekawych rzeczy dowiedzieć. Np, że silnik ma wiele niezwykłych funkcji, w tym inicjalizacja DirectX czy, nawet możliwość wczytywania tekstur (!) ;D
źle sie czuje to cos musialem skrytykowac ;)

Kurak pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
GamerCpp pisze...

Kurak zakrecony jestes :D najpierw cos o projektach mowisz potem o arkanoidach xD A co do strony, to dopiero projekt silnika, mamy nadzieje ze go napiszemy :)