czwartek, 11 października 2007

Torishimi - postępy

Wypadało by coś napisać o postępach przy Torishimi, a więc po kolei.

W ostatnich dniach zajmowałem się głównie:

1. Mapą - wyświetlanie, wczytywanie z pliku, teksturowanie. Na obecną chwilę schemat działania wygląda tak:

- otwieramy plik mapa.txt
- interpretujemy go
- teksturujemy odpowiednimi teksturami kafelki
- wyswietlamy mape

Mapa w pliku txt wygląda przykładowo tak (mapa 5x5 kafelków):

00000
01010
00200
00200
33333

Gdzie cyfry oznaczają rodzaj pola - czy to ma być trawa, lód czy może drzewo. Wiem, sposób godny mistrza :D
Optymalizacji nie stwierdzono.

2. Bohater - a właściwie tylko klasa wyświetlająca obrazek w formacie *.tga z kanałem alfa. Możemy równierz poruszać "bohaterem" po kafelkach mapy. Bez animacji.

Do zrobienia w obecnym milestone:

- dopracowanie mapy i bohatera
- optymalizacja

W następnym kamieniu milowym pewnie zajmę się animacją - brrr, nigdy tego nie robiłem.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

go foward! :)

moriturius pisze...

z tą mapą to tak hmm... trawa i drzewo to tak jakby trochę inne obiekty.

Jakbyś chciał zrobić na przykład takie rodzaje terenu:
- rzadka trawa
- gęsta trawa

No i teraz chcesz gdzieś wyświetlić drzewo na rzadkiej trawie albo na gęstej - w taki sposób będzie ciężko ;) Musiałbyś zrobić jeszcze drugą "warstwę" odpowiedzialną za roślinność.